Affiliate Network Marketing (Satış Ortaklığı) Terimleri Nelerdir?

Bildiğiniz üzere uzmanlık alanım Affiliate Network Marketing, buna istinaden sizlerle parça parça birçok yazıda eğitim ve stratejik bilgi niteliğinde içerikler paylaşıyor olacağım. Bu içeriklerin tamamı bittiğinde Affiliate reklamcılığına oldukça hakim oluyor olacaksınız.Bu içeriğimde Affiliate terimlerini anlatıyor olacağım.

Trafik Nedir?

Trafik sokakta gördüğümüz araç trafiğine benzer bir model değildir tabii ki de 🙂 . Trafiği kabaca anlatmak gerekirse bir web sitesine yapılan kişilerin ziyaretleridir. Örneğin web sitenizin ayda 15.000 kişi ziyaret etti biz bunu sektörel dilde aylık trafiği 15.000 diye ifade ederiz.

Bir web sitesinin trafiğini iki şekilde ölçümlemek mümkün eğer web sitesi size ait ise Google Analytics eğer size ait değil iste similarweb ya da  alexa verilerine bakabilirsiniz.

CPC Nedir?

Cost Per Click; Türkçe anlamı ile “Tıklama Başına Ücretlendirme.’’ Bazı reklam veren ya da yayıncılar tıklama başına ücretlendirme modeli ile çalışmayı tercih ederler. Bu model ile tıklama başına trafik satın alabilir ya da tıklama başına ücretlendirme ile trafik satabilirsiniz

CPM Nedir?

Cost Per Mile; Türkçe karşılığı ile ‘’Gösterim Başına Maliyet’’ şeklinde tanımlanır. Her ne kadar günümüzde banner reklamcılığı etkisini yitirirse de trafik kaynağı hedef kitlenize uygun olan reklam alanlarında banner görselleri ile reklamlar göstererek kaliteli dönüşümler alabilirsiniz.

CPM hesaplaması biraz farklı yapılır 1 gösterim için ödeme alınmaz ya da ödeme yapılmaz, CPM’de küçük bir matematik formülü üzerinden hesaplanır. Maliyeti Gösterim sayısına bölüp 1000 ile çarparsınız. Bu işin gerçek hesaplanma formülüdür fakat biraz karışık gelmiş olabilir bu yüzden özetlemek gerekirse 1000 gösterim başına ücretlendirme diyebiliriz.

Aklınızda oturması için bir örnekle anlatayım;
Reklam satın alacaklar için ;
10.000 ₺ bütçeniz var ve 10.000 ₺ bütçe ile banner reklamınızı 600.000 kişiye gösterdiğinizde CPM maliyetini hesaplamak istiyorsanız,
(10.000 / 600.000 ) *1000 = 16,60 ₺ yani ortalama CPM maliyetiniz 16,60 ₺ diyebiliriz.

Reklam yayınlayacaksanız eğer;
Tahmini gösterim sayınızı trafiğiniz ile kıyaslayın.
Web sitenizi aylık 15.000 kişinin ziyaret ettiğini varsayalım. Bu durumda CPM ücretinizi 1000 gösterim başına düşündüğünüzde 15.000 / 1000 = 15 adet CPM ücreti çıkarabilirsiniz demek olur. CPM başına 10 ₺’den ücretlendirmek isterseniz 150 ₺ kazanç elde edersiniz. 

CTR Nedir?

Click Through Rate; Türkçe karşılığı ise ‘’Tıklama Oranı’’ anlamına gelmektedir.  Göstermiş olduğunu banner reklamlarının tıklama oranını size verir. Bu sayede tıklama oranını arttırma stratejisini yaparken size büyük bir fayda sunar.

CTR Hesaplaması Nasıl Yapılır?

Örnek vererek açıklamak isterim, diyelim ki sizin banner reklamlarınız 10.000 kişi tarafından görüldü ve reklamımıza sadece 1000 kişi tıkladı. Formül çok basit tıklama sayısını gösterim sayısına bölmek. 1000 / 10.000 = 0,1 (%10 )

Küçük bir tüyo vermek gerekirse, görsellerinizi değiştirerek tıklama oranlarınızı arttırabilirsiniz.

CR Nedir?

Conversion Rate; Türkçe anlamı ile ‘’Dönüşüm Oranı.’’ İnternet reklamcılığında her şey bu orana ve bu oranın hesaplanmasına bağlıdır. Bu oran sayesinde satın aldığınız trafiğin verimini ve maliyetini hesaplayabilirsiniz. Bir diğer açıdan ise sattığınız trafiğin kalitesini ölçebilirsiniz. Dönüşüm oranınız ile birim başı maliyetinizi de çıkarabilirsiniz.

Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm oranı gönderilen / alınan trafiğin dönüşüm adedine bölünmesi ile hesaplanır. Örneğin siz 10.000 tıklama aldınız, bu 1000 tıklamadan 24 eylem gerçekleşti. 240 / 1000 = 0,24 (%24 ) şeklinde olacaktır.

Birim maliyetini hesaplamak için ise reklam maliyeti bölü dönüşüm adeti. Diyelim ki 1000 tıklamayı 100₺’ye mal ettik 100 / 240 = 0,41 ₺ ortalama dönüşüm maliyetimiz diyebiliriz. CR arttıkça maliyetleriniz düşecektir. 

CPA Nedir?

Cost Per Action, Türkçe karşılığı ‘’Eylem Başına Ücretlendirme’’ olarak tercüme edilir. Bu eylem reklam verenin ulaşmak istediği bir eylem olabilir. Örneğin; satış başına, kayıt başına, indirme başına, arama başına hatta tıklama ve gösterim başına bile olabilir.

CPS Nedir?

Cost Per Sale, Türkçe karşılığı ‘’Satış Başına Ücretlendirme‘’ olarak tercüme edilir. Satış başına ücretlendirme komisyon ya da sabit ödeme olarak da belirlenebilir. Örneğin bir reklam veren satış başına %10‘da verebilir ya da satış başına 10 ₺ şeklinde sabit ödeme de yapabilir. Bu modeli genellikle e-ticaret firmaları ağırlıklı olarak kullanmaktadır.

CPL Nedir?

Cost Per Lead; Türkçesi ‘’Kayıt Başına Ücretlendirme’’ olarak tercüme edilir. Bir kayıt formu vardır ve bu kayıt formu doldurulması başına ücretlendirme yapılır. Özellikle Online oyun firmaları tarafında çok fazla kullanılır. 

CPI Nedir?

Cost Per İnstall; Türkçesi ‘’İndirme Başına Ücretlendirme’’ olarak tercüme edilir. Tercümesinden de anlaşılacağı üzere bir uygulama reklamında indirme başına ödenen ücrettir. 

Cookie Nedir?

Cookie; Türkçesi ‘’Çerez‘’ olarak dilimize tercüme edilmiştir. Cookie en basit tabiri ile belirli kullanıcıları anlamlandırmak ve bu kullanıcıların siteye göz atma deneyimini iyileştirmek için kullanıcının bilgisayarı ile web sunucusu arasında takas edilen, kullanıcı adı ve parola gibi küçük veri parçalarını içeren dosyalardır.

Affiliate Network Marketing’de Cookie’nin Önemi Nedir?

Reklam verenin vermiş olduğu cookie süresine istinaden tıklama sonrasında ki geçen süre diliminde gerçekleşen dönüşümler için ödeme alırsınız. Örnek vermek gerekirse bir reklam veren cookie süresi olarak 30 gün belirlediyse , Kullanıcının Affiliate linke tıklamasından sonra 29’uncu günde bile eylemi gerçekleştirmesi (Alışveriş, Kayıt, İndirme) ile kazanç hak edişi sisteme yansır.

Önemli Not;

Eğer Cookie’niz kırılırsa siteme dönüşümler yansımaz. Bir sonraki içerik yazımda bundan sizlere bahsediyor olacağım. Yazımı takip etmeyi unutmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir